Anwarter cursus gehaald of niet!? - Reisverslag uit Feld am See, Oostenrijk van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu Anwarter cursus gehaald of niet!? - Reisverslag uit Feld am See, Oostenrijk van Sanne Jacobs - WaarBenJij.nu

Anwarter cursus gehaald of niet!?

Door: Sanne Jacobs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 December 2015 | Oostenrijk, Feld am See

Daar ben ik weer dan hoor, lange tijd geleden!

We hebben het heel druk gehad met onze Anwarter en geen tijd/puf om nog elke dag te schrijven.

Het is nu maandag ochtend de day after the uitslag! We konden vandaag eindelijk uitslapen na 10 dagen elke dag van 8:00 tot 18:00 bezig te zijn met de Anwarter cursus.

De dagen zagen er allemaal redelijk hetzelfde uit, skien tot 2 uur en dan theorie tot kwart over 5/half 6.

De concentratie was bij ons ver te zoeken bij theorie omdat we moe waren van elke dag concentreren op wat mensen zeggen in het duits.

Zaterdag hadden wij onze lesgeven praktijk en om half 5 onze theorie examen.

We werden op vrijdag gevraagd door 2 meisjes of we mee uit gingen in Villach. Na lang twijfelen zijn Madelon en ik toch gegaan want we misde wel het feesten. we zijn toen met hun naar een club geweest in Villach en we lagen om half 3 weer in bed.

Na 4,5 uur slaap was de dag aangebroken van onze praktijk examen les geven en theorie examen. Madelon haar examen was: flitzen voor kinderen. het ging d'r goed af en heeft het goed afgerond!

Na madelon mochten Greanne en ik ook tegelijk. Greanne had schussfahren. Ik heb Greanne dus niet kunnen zien omdat ik ook bezig was met mijn eigen examen maar ze heeft het goed afgerond.

Ik had schneebremmsen voor kinderen. (dat is pizzapunt voor de ski kenners) en ook ik heb hem gehaald!

Ook was zaterdag de laatste dag voor ons grote praktijk examen. Ik was niet helemaal erbij die dag omdat ik uit was geweest en niet veel geslapen had. Mijn skiën ging niet op en top die dag en was zenuwachtig voor Zondag.

Onze theorie hadden we eerder dan verwacht. Om 15:00 begonnen wij met ons theorie examen. We zaten met 6 nederlanders aan een tafel en hadden allemaal woordenboeken om ons heen liggen.

We zijn tijdens onze theorie toets heel erg geholpen door de skileraren en ook konden we stiekem zachtjes communiceren met elkaar. We waren als laatste klaar met onze toetsen en met een lichaam vol adreline liepen we de zaal uit. Ik had opzich een redelijk gevoel over de toets. Ik kon veel opschrijven en heb alles in duits en engels geschreven.

Die avond zijn we vroeg gaan slapen.

Zondag hadden wij onze praktijkexamen. We waren allemaal heel nerveus! Greanne en ik deden elke keer een oefening fout en waren bang dat dit weer ging gebeuren.

Op de berg werden we gesplits in groepen en ik zat samen met Madelon. Wij moesten als eerst pflugdrehen, het ging ons beide goed af. (dit is de makkelijkste)

Na pflugdrehen zijn we naar de andere berg geskiëd om daar parallel steuern lange radien en pflugsteuren te doen.

Toen werd ik mega zenuwachtig en bij parallel steuern lange radien had ik geen goed gevoel en Madelon ook niet echt. Maar hierna kwam nog het lastigste Pflugsteuern.

Ik was bezig met de oefening en me houding was gelukkig goed! TOTDAT.. ik viel! Ik viel gewoon op me kont! ik weet niet goed waarom ik viel maar het kwam gewoon door de spanning en ik kon wel janken op dat moment! Ik ben snel opgestaan en ben doorgegaan met de oefening. Toen ik klaar was stond Greanne daar te wachten met een groot glas Schiwasse en barstte ik in tranen uit. Ik had me examen verpest ! Zo stom! daar gaat me Anwarter!

Iedereen was heel lief en zei dat ik het goed deed na de val en voor de val en dat ik me niet te veel zorgen moest maken. Ik zelf had al sterk het gevoel dat ik hem niet zou halen.

Madelon en Greanne wisten ook niet goed hoe hun hadden gepresteerd en waren ook in spanning. Het was toen 13:00 en we kregen pas om 18:00 te horen of we hem hadden of niet. We zijn snel naar huis gegaan en vielen daar allemaal in slaap tot half 5.

Om half 5 zijn we ons mooi gaan maken. (we konden ons eindelijk een keer optutten)

In de auto erheen waren Madelon en Greanne mega zenuwachtig. We wisten echt niet of we hem hadden of niet.

Om 18:30 kregen we het te horen. Je moest horen:
Theorie bestandnis und Praxis bestandnis (weet niet of ik het goed schrijf)

Eerst was onze oude vriend John. Helaas had hij het niet gehaald, ze praxis niet. Je kan hem wel herkansen op 31 Januari.

Ik was als eerst aan de beurt.
Theorie: Bestandnis
Praxis...
BESTANDNIS!

Jeeeeeeeeeeetje! ik had dit zo niet verwacht. Ik was zo blij dat ik hem had gehaald en kon mijn diploma ophalen en me skileraar pasje.

Een paar mensen later was Madelon.
Theorie: Bestandnis
Praxis: Bestandnis

YES! ook Madelon had hem gehaald super goed!

Greanne was een stuk later en zat zichzelf helemaal op te vreten van spanning.

Theorie: Bestandnis..
Praxis: Ja hooor ook bestandnis.

Wij 3 hebben het geflikt hoor! Alle 3 onze Anwarter diploma.
Ook hebben we super goede cijfers op ons *rapport*

De avond is geeindigd met veel Jagermeister en veel plezier.

Nu gaan we ons snel aankleden want onze begeleider komt ons vertellen hoe de rest van de week er uit ziet.

* Nog even korte uitleg over mijn rapport:

5 = Onvoldoende
4= voldoende
3=Redelijk
enz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Mijn naam is Sanne en ik ga voor 3 maanden naar Oostenrijk naar Bad Kleinkirchheim. Ik ga hier mijn Anwarter opleiding halen en daarna gelijk skiles geven tot en met 27 Februari. Deze reis ga ik niet alleen maar neem ik 2 vriendinnen mee die al ervaring hebben in les geven. Ben je benieuwd hoe mijn avontuur in Oostenrijk gaat!? Volg me dan hier op Sannejacobsopreis.waarbenjij.nu

Actief sinds 29 Nov. 2015
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 4726

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 27 Februari 2016

Skileraar in Badkleinkirchheim

Landen bezocht: